سئو برای Image SEO Best Practices

آموزش سئو عکس 16 توصیه جهت بهینه سازی تصاویر برای گوگل image optimization مدیریو

اطمینان حاصل کنید که ابعاد تصویربا اندازه هایعکس نمایش داده شده مطابقت داشته باشد. یکی از مواردی که در چک لیست سئو تصاویر به آن تاکید می‌شود، انتخاب تصاویری است که درک آن‌ها برای مخاطب ساده بوده و بیشترین ارتباط را با متن داشته باشند. به بیان دیگر، تصاویر اولین عامل جذب کاربر بعد از ورود به صفحه هستند و تاثیر زیادی در باقی ماندن مخاطب در صفحه و مطالعه مطلب دارند. انتخاب تصاویر با رعایت نکات گفته شده کمک می‌کند که سایت ما علاوه بر قرارگیری در لیست نتایج جستجوی متنی، در نتایج جستجوی تصویری هم نمایش داده شود. بهینه‌سازی برای لنز گوگل بسیار مهم است زیرا این امر به نمایش تصاویر شما در Google Images هنگامی که کاربر جستجوی بصری انجام می‌دهد کمک می‌کند.

اگر از Caching استفاده نشود، این فرآیند هربار که در آینده به این مقاله مراجعه کنید انجام خواهد شد. اما اگر سایتتان وردپرسی باشد، می‌توانید به کمک افزونه‌های موجود این قابلیت را برای سایتتان فعال کنید. از میان افزونه‌هایی که برای این کار وجود دارد، A3 Lazy Load Plugin را می‌توانیم به شما توصیه کنیم. اگر هم از افزونه wp-rocket استفاده می‌کنید، با رفتن به قسمت تنظیمات و سربرگ رسانه، می‌توانید بارگذاری تنبل را فعال کنید. در صورتیکه می‌خواهید تاثیر فشرده‌سازی تصاویر در سایتتان را قبل و بعد از فشرده‌سازی ببینید می‌توانید از ابزارهای تست سرعت نظیر Webpagetest.org و Google Page Speed Insight استفاده کنید. اگر از ابزارهایی مانند Photoshop برای ویرایش تصاویر خود استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی فرمت مورد نیاز خود از تصاویر را ایجاد کرده و در سایت قرار دهید.

اما کاهش حجم تصاویر در مجموع نتایج بسیار خوبی برایتان خواهد داشت. در این مقاله سعی کردیم بر اساس تجربه خود و سئوکاران مختلف چک لیستی از سئوی تصاویر تهیه کنیم. امیدواریم نهایت استفاده را از این مقاله ببرید ما در رویا استودیو همواره در تلاش هستیم تا بهترین مشاوره ها را در رابطه با سئو به شما عزیزان ارائه دهیم . کپشن‌ها می‌توانند برای کاربران مفید باشند و باعث افزایش تعامل شوند. اگر می‌خواهید تصاویر شما در نتایج جستجو نمایش داده شوند، نباید از دستور noindex در هدر HTTP استفاده کنید. به همین ترتیب، مطمئن شوید که تصاویرتان از طریق HTTP header به صفحات دیگر canonical نشده باشند؛ در غیر این صورت، موتورهای جستجو ممکن است از ایندکس کردن تصاویر خودداری کنند.

به هیچ عنوان برای کاهش سایز عکس از تصاویر بی کیفیت استفاده نکنید. تمامی عکس های به کار رفته در محتوا باید دارای کیفیت بالا و مناسب باشند و هیچ گونی تاری، بی کیفیتی و … در آن وجود نداشته باشد. کاهش حجم عکس با فتوشاپ میتواند باعث افت کیفیت تصاویر شما بشود.اگر نگران حجم بالای عکس های با کیفیت هستید، در ادامه مقاله، در قسمت سئو عکس برای گوگل به ارائه راهکار برای این موضوع میپردازیم. عکس های گرافیکی، زیبایی زیادی به سایت و محتوای شما میدهند و در بهینه سازی عکس برای مخاطب به خوبی عمل میکنند اما استفاده از عکس های شلوغ با عکس های گرافیکی تفاوت دارد. زمانی که کاربر قرار است در یک عکس به یک موضوع خاص دقت کند، سعی کنید فقط آن موضوع باعث جلب نظر آن شود.

این نتایج تنها شامل تصاویر نیست و می‌تواند انواع مطالب را در بر گیرد.آنچه در گوگل لنز می‌بینیم یک ویژوال سرچ است. برای بهبود رتبه تصاویر در موتورهای جستجو، باید به تناسب موضوع صفحه با تصاویر توجه ویژه‌ای داشته باشید. محتوای صفحه‌ای که تصاویر در آن قرار دارند، تأثیر زیادی بر جایگاه آن‌ها در نتایج جستجو دارد. برای مثال، اگر یک مقاله جامع درباره بازاریابی B2B نوشته‌اید و در آن از تصاویری مرتبط با این موضوع استفاده کرده‌اید، این تصاویر شانس بیشتری برای رتبه‌بندی در جستجوی مرتبط با بازاریابی B2B دارند. انتخاب نام مناسب برای فایل تصاویر پیش از بارگذاری، یک کار ساده اما بسیار اثرگذار در بهینه‌سازی موتورهای جستجو است.

شاید متن‌های طولانی کمی خوانندگان را خسته کند و از ادامه خواندن آن مطلب در صفحه خوداری کنند ولی استفاده درست و به جا از تصاویر باعث جلب بیشتر مخاطبین می‌شود. در واقع زمانی که شما کسب و کار خود را آنلاین می‌کنید هنگام گرفتن وبلاگ جدید و یا نوشتن محتوای یک پست اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید این است که از چه تصاویر یا عکس‌هایی برای محصول خود استفاده کنید. تصاویر صفحه، یک سایت را زنده نگه می‌دارند و به سئو سایت شما کمک می‌کنند. گوگل برای اینکه به صفحات شما در سایت رتبه بندی مناسب بدهد تمام محتوایی که در صفحه قرار می‌دهید از جمله تصاویر را ارزیابی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به سئو علاقه مندید حتما روی لینک، کلیک کنید و درباره سئو به زبان ساده مطالعه کنید. در واقع هرچه اندازه تصاویر بزرگ‌تر باشد، حجم آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود و این موضوع نیز در سرعت لود شدن صفحه تاثیرگذار است.

شما باید مطمئن شوید که محصولات شما از هر زاویه قابل مشاهده است. اما بیایید به برخی نکات دیگری که می‌توانید برای اطمینان از آماده بودن تصاویرتان برای لنز گوگل استفاده کنید نگاهی بیندازیم. اگر تصاویر شما بهینه شده نباشد، تأثیر قابل توجهی بر FCP خواهند داشت که منجر به UX منفی می‌شود. سپس این ابزار به شما می‌گوید که آیا صفحه‌ی شما در تلفن همراه قابل استفاده است یا خیر. اما توییتر (که اکنون به نام X شناخته می‌شود) از پروتکل Open Graph استفاده نمی‌کند و از نسخه مخصوص به خود به نام کارت توییتر استفاده می‌کند که در تصویر بالا نشان داده شده است. برای اطمینان از اینکه تصویر انتخابی شما در هنگام اشتراک گذاری پست در رسانه‌های اجتماعی به درستی نمایش داده می‌شود یا خیر، حتماً برچسب تصویر را درج کنید.

می‌توانید فهرست را با گوگل لنز اسکن کنید تا گوگل جزئیاتی در مورد نوشابه‌های مختلف ارائه‌شده در اختیارتان قرار بدهد. همچنین می‌توانید از طریق پلتفرم‌هایی مانند Google Photos، Google Assistant و Google Maps به آن دسترسی لازم را داشته باشید. یا می‌توانید به سادگی روی نماد لنز گوگل در سمت راست نوار جستجوی کروم کلیک کنید. می‌توانید از GTmetrix برای مشاهده FCP و کل زمان بارگذاری تصاویر در صفحه انتخابی خود استفاده کنید. نزدیک بالای صفحه، روی زبانه «Waterfall» کلیک کنید و «Images» را انتخاب کنید.

از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید، چرا که ممکن است به تجربه کاربری نامناسب منجر شده و سایت شما در لیست سایت‌های اِسپَم قرار بگیرد. در چک لیست سئو تصاویر یکی از مسائلی که تاکید زیادی به آن می‌شود، استفاده از کپشن و متن جایگزین مناسب برای تصاویر است. احتمالا برای شما هم پیش آمده که یک صفحه را باز کنید اما بارگذاری آن به طور کامل انجام نشده و تصاویر به درستی باز نشوند. در این شرایط به جای نمایش تصویر، متنی که آن را توصیف می‌کند نمایش داده می‌شود. این ویژگی کمک می‌کند که شما تصویر احتمالی را حدس زده و در صورتی که مطابق با موضوع مورد نظر شما است، برای لود شدن سایت تلاش کنید. کاهش حجم تصاویر یک موضوع بسیار مهم در سئو و بهینه سازی عکس است.این امر باعث افزایش سرعت سایت شما میشود که در سئو سایت اهمیت بسیار بالایی دارد.

به جای نام‌گذاری تصویر با «ژاکت» باید یک نام توصیفی‌تر مانند «ژاکت کشمیر قهوه‌ای» برای آن استفاده کنید. این کار می‌تواند شانس نمایش تصویر صفحه‌ی شما را برای جستجوهای مرتبط کاربر افزایش دهد. مهم است بدانید اندازه‌ی تصویر و اندازه‌ی فایل دو چیز متفاوت هستند. اندازه تصویر به بزرگی یا کوچکی یک تصویر از نظر عرض و ارتفاع آن اشاره دارد (به عنوان مثال ۱۰۵۰ پیکسل در ۱۰۰۰ پیکسل). و اندازه فایل، فضای ذخیره سازی است که تصویر اشغال می‌کند (به عنوان مثال ۳۵۰ کیلوبایت).

کاربران امروزه فرصت و حوصله زیادی ندارند که برای بالا آمدن سایت شما زمان بگذارند. رعایت اصول و قوانین سئو عکس محتوا، در بهبود سئو تکنیکال هم تاثیر دارد. در بسیاری از مواقع میزان سرعت سایت، به حجم تصاویر مربوط می‌شود. اگر تصمیم دارید در سئو محتوا مهارت کسب کنید، باید به تمام موارد اعم از تحقیق کلمه کلیدی ، ابزار تحقیق کلمه کلیدی ، سئو تصاویر و استراتژی لینک سازی مسلط باشید. اگر به یک مشاور یا متخصص سئو نیاز دارید می‌توانید مقاله مرتبط با آن را بخوانید.

برای انجام این کار باید به نکاتی که قبلاً اشاره کردیم مانند افزودن متن جایگزین، کاهش اندازه فایل‌های تصویر همچنین کپشن‌ها و استفاده از تصاویر واکنش‌گرا پایبند باشید. مجموع درخواست‌های تصویر، تعداد فایل‌های تصویری را اندازه‌گیری می‌کند که مرورگر هنگام رندر‌ کردن یک صفحه وب تلاش می‌کند بارگذاری کند. نقشه‌ سایت XML به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صفحات شما را برای ایندکس کردن پیدا کنند و ساختار سایت شما را درک کنند. به عنوان مثال اگر شما یک اینفوگرافیک حاوی اطلاعات مفید در مورد یک موضوع خاص ایجاد کنید ممکن است باعث شود سایت‌های دیگر بخواهند در هنگام ایجاد محتوا در مورد آن موضوع به اینفوگرافیک شما لینک دهند. این موضوع به سایت شما کمک می‌کند تا پروفایل بک لینک و رتبه‌بندی خود را بهبود بخشد. هنگام خزیدن و ایندکس صفحات، گوگل آن‌ها را از منظر یک مرورگر موبایل می‌خزد.

متن جایگزین تصویر برای سئوی تصویر هم بسیار حائز اهمیت است و به موتورهای جستجو در درک محتوای تصویر کمک می‌کند. سئوی تصاویر با عنوان فایل شروع می‌شود، استفاده نام مناسب برای تصاویر باعث می‌شود بدون این‌که گوگل تصویر را ببیند متوجه شود در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید و به مخاطبین خود ارائه می‌دهید. پیشنهاد می‌شود از کلمه کلیدی در عنوان و متن جایگزین استفاده شود و میانگین دو تا سه کلمه باشد. برای مثال “تصویر تخت جمشید در شیراز” بهتر است “تخت جمشید-شیراز” نام گذاری شود. همچنین گوگل توصیه می‌کند به جای آندرلاین از خط تیره استفاده کنید. در چک لیست سئو تصاویر می‌توان یک مورد دیگر را هم اضافه کرد و آن، نام‌گذاری مناسب تصاویری است که در سایت استفاده می‌شوند.

این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا تصاویر شما را با کلمات کلیدی خاصی مرتبط کنند که با عبارت‌های جستجوی کاربران هماهنگ هستند. شاید این موضوع برای شما جالب باشد که حدودا 70 درصد سایت های فعال در اینترنت از ظرفیت عکس ها برای جذب مخاطب و افزایش رتبه سئو استفاده نمیکنند. البته موضوع این نیست که افراد علاقه ای به سئو عکس های سایت خود ندارد، بلکه اطلاعات کاملی در مورد بهینه سازی عکس در اختیار ندارد. اغلب مدیران سایت ها سئو و بهینه سازی تصاویر برای سایت را خلاصه در متن جایگزین یا ALT عکس میدانند در صورتی عوامل دیگری نیز بر این مورد تأثیر گذار هستند. وقتی صحبت از بهترین فرمت برای تصویر در سایت میشه، این نکته رو مدنظر داشته باشید که بهترین فرمت به تصویر مورد نظر بستگی دارد و همین موضوع سئو تصویر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شناسایی مسائل مربوط به اندازه تصاویر، استفاده از «Google PageSpeed Insights» است.برای شروع آن را در مرورگر خود باز کنید و URL خود را تایپ کنید. اجرای بارگذاری تنبل برای اکثر صفحاتی که حاوی تصاویر هستند مفید است؛ به ویژه برای صفحاتی که دارای تعداد زیادی تصویر هستند. کپشن یا زیرنویس متنی است که مستقیماً در زیر تصویر ظاهر می‌شود و زمینه بیشتری از تصویر را ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید خودتان کد HTML را بنویسید تا تصاویرتان پاسخگو باشد ممکن است برایتان بسیار سخت و کمی پیچیده باشد. توصیه می‌کنیم در این زمینه از یک توسعه‌دهنده وب کمک بگیرید و یا برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از راهنمای تصاویر واکنش‌گرای گوگل استفاده کنید.

در ادامه به 9 تکنیک مهم بهینه‌سازی تصاویر برای سئو اشاره خواهیم کرد. البته این افزونه در ماه فقط 100 تا عکس را به صورت رایگان فشرده می‌کند. این افزونه فقط اندازه تصویری را که می‌خواهید به نمایش بگذارید تغییر می‌دهد و اندازه فایل را تغییر نمی‌دهد. تعیین عرض و ارتفاع تصاویردر css، می‌تواند به طور قابل توجهی تجربه کاربر و عملکرد کلی وب سایت شما را بهبود بخشد. با تنظیم ابعاد واضح برای تصویر یا عکس‌ها می‌توانید طرح بندی را بهینه کنید و از جابه جایی محتوا در حین بارگذاری تصاویر جلوگیری کنید. تا کنون هر چه در مورد سئو شنیده‌ایم همه مربوط به متن و کلیدواژه می‌شده؛ اما جالب است بدانید تصاویر نیز در سئو نقش دارند.

اما چگونه؟ در ادامه، از مهم‌ترین راهکارها برای بهینه‌سازی تصاویر برای‌تان گفته‌ایم. معمولاً عنوان و متن جایگزین می‌توانند توصیف کننده ماهیت تصاویر باشند، اما برخی از افراد از کپشن نیز استفاده می‌کنند. در هر صورت، اگر نیاز به نوشتن کپشن ندارید، این کار را انجام ندهید زیرا آلت عکس به تنهایی برای سئو تصاویر کافی است. اگر کاربری از یک دستگاه تلفن همراه با نمایشگر بسیار کوچکتر، مثلاً با عرض 320 پیکسل از صفحه سایت شما بازدید کند، مرورگر گوشی همراه او مجبور است تصویر 720 پیکسل را بارگیری کند. این تصویر از نظر کیفیت کاملاً خوب به نظر می‌رسد اما یک تصویر با عرض 320 پیکسل نیز چنین کیفیتی را ارائه می‌دهد. اگر تصویر موردنظر خود را برای استفاده در مقاله انتخاب کرده اید، نباید به همان صورت خام از آن استفاده کنید!

به علاوه، نوشتن عنوان یا Title مرتبط و حاوی کلمات کلیدی برای تصاویر در کد HTML می‌تواند اثر مثبتی در سئو داشته باشد. آخرین موردی که در چک لیست سئو تصاویر قرار داشته و توجه به آن به بهینه‌سازی سایت از طریق تصاویر کمک می‌کند، اضافه کردن تصاویر به نقشه سایت است. این کار کمک می‌کند که گوگل دسترسی راحت‌تری به تصاویر موجود در سایت ما داشته باشد و جزئیات بیشتری از سایت و موضوع آن را درک کند. همچنین استفاده از تصاویر در نقشه سایت و اضافه کردن آدرس عکس‌ها در نقشه شانس دیده شدن سایت را افزایش می‌دهد. متن Alt، متنی است که در صورت عدم نمایش تصاویر، به نمایش در می‌آید‌. این متن، محتوای تصویر را شرح می‌دهد و معمولاً شامل کلمات کلیدی است.

پس از تغییر اندازه‌‌های لازم، می‌توانید تصویر ویرایش‌شده را دانلود کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در مرورگر خود باز کنید و بعد تصاویر خود را در آن آپلود کنید. حالا در این مقاله می‌خواهم شما را با سئو عکس در سئو از صفر تا صد آشنا کنم. در تصاویر خود حتما از لوگو و آدرس سایت خود به صورت خوانا استفاده کنید. سعی کنید آنها را در جایی از عکس قرار ندهید که باعث برهم خوردن تمرکز مخاطب شود اما در عین حال باید در نگاه اول قابل شناسایی باشند. همینطور بهتر است در قسمت هایی از عکس گذاشته شوند که قابلیت حذف توسط سایت های دیگر را نداشته باشند.

به این موضوع دقت کنید که متن های روی عکس در تمامی صفحات نمایشگر اعم از تبلت ها، تلفن های همراه و صفحه دکستاپ، بدون نیاز به زوم کردن خوانا باشند. فرمت PNG برای تصاویری به کار می‌رود که نیاز به رزولوشن بالایی دارند. در ضمن این فرمت از یک توضیح متنی هم پشتیبانی می‌کند که برای سئو تصاویر خوب است. اما مشکل اصلی تصاویر PNG حجم بالای آن‌ها نسبت به فرمت‌های JPG و GIF است. از همین رو بیشتر برای تصایر پیچیده و تصاویری که متنی در خود دارند استفاده می‌شود. با مطالعه این مقاله، به دانش و مهارت‌های لازم برای بهبود سئوی تصاویر سایت‌تان دست پیدا خواهید کرد و می‌توانید وب‌سایتتان را به یک ابزار قدرتمند برای جذب مشتری تبدیل کنید.

یکی از مهمترین منابعی که سایت های مختلف برای انتخاب تصاویر استفاده می کنند، سایت های دانلود عکس است. بهتر است به جای آن که از چنین تصاویری استفاده کنید، خودتان تصاویر را طراحی یا تهیه کنید. در واقع کاربران به تصاویر واقعی که در سایت های دیگر استفاده نشده باشد، علاقه بیشتری دارند. این کار باعث می شود تا شما تصاویری تهیه کنید که واقعاً به مقاله مرتبط هستند و این مسئله به تجربه کاربری و سئوی سایت شما کمک بسیار زیادی می کند. بنابراین هنگام انتخاب تصاویر باید سعی کنید حتماً از تصاویر هدفمند استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برای بهینه سازی عملکرد سرورهای شما و همین‌طور عملکرد دستگاه کاربران مهم می‌باشد. برای بسیاری از وب سایت‌هایی که کوچکتر هستند و از یک طرح میزبانی ارزان و محدود استفاده می‌کنند برای مثال فقط در ایران بخواهند سایت شما را ببینند یک راه حل عالی استفاده از شبکه توزیع محتوا سایت است. تصاویری که در سایت خود قرار می‌دهند در سایت دیگر میزبانی می‌کنند. فشرده سازی فایل زمان بارگذاری یک سایت برای سئو لازم و حیاتی می‌باشد. هرچه سرعت سایت بیشتر باشد بازدید از یک صفحه برای کاربران، مخاطبین و موتورهای جستجو راحتر می‌باشد.

بنابراین باید بر روی تصاویر فشرده‌سازی به نحوی انجام شود که کم‌ترین کاهش کیفیت را داشته باشیم. سئو به خصوص در قسمت محتوا بخش‌های زیادی دارد و ممکن است مدیران سایت‌ها از برخی قسمت‌های جزئی‌تر غافل بمانند. همین بخش‌ها می‌توانند برای شما نقاط قوت تلقی شوند و شما را از رقیبانتان متمایز سازند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها سئو تصاویر است.سئو تصاویر علاوه بر اینکه بسیار ساده است، از اهمیت بالایی نیز از نظر رقابتی برخوردار است. یکی از راه‌هایی که گوگل تصاویر سایت را در SERP نمایش می‌دهد، image sitemap یا نقشه سایت تصاویر است. برای اینکار تنها کافی است که تصاویر را به نقشه سایت اضافه کنید.

پس از آپلود در فایل منبع خود باید آن را در کنسول جستجوی گوگل وارد کنید. سپس وارد حساب کاربری کنسول جستجوی گوگل خود شوید و روی «Sitemaps» در سمت چپ صفحه کلیک کنید. وقتی به دنبال بهبود رتبه‌بندی هستید به سادگی محتوای سایت دیگر را کپی و در سایت خود جای‌گذاری نمی‌کنید بلکه زمانی را صرف ایجاد محتوای منحصر به فرد و اصلی و ارزشمند برای کاربر می‌کنید. سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳، ترافیک موبایل، ۵۸٫۳۳ % از کل ترافیک اینترنت جهانی را به خود اختصاص داده است. این بدان معنی است که بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های تلفن همراه در سال اخیر بسیار مهم است و این موضوع شامل تصاویر نیز می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید یک سایت فروش آنلاین دارید و یکی از محصولاتی که می‌فروشید ژاکت کشمیر قهوه‌ای است و یک تصویر از آن در صفحه‌‌ی مربوطه سایت خود دارید.

در اینجا خلاصه‌ای از آنچه در این مقاله خواهید آموخت ارائه شده‌است. برای ثبت درخواست ، کافیست تا نام و نام خانوادگی خود را بهمراه شماره تماس خود ثبت نمائید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. برای این‌که درتصاویر پس زمینه شفاف‌تری داشته باشید از PNG استفاده کنید. بهترین راه برای افزودن ابرداده IPTC به تصاویر، استفاده از فتوشاپ است. GTmetrix یک ابزار مرورگر رایگان است که می ‌توانید از آن برای شناسایی این دو مشکل استفاده کنید. برای شروع آدرس اینترنتی خود را تایپ کرده و روی «Test your site» کلیک کنید.

بهینه سازی و سئو تصاویر وبسایت شما به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتور های رتبه بندی در گوگل است و تا حد امکان باید عکس‌های وبسایت خود را برای مشتریان و کاربران خود بهینه کنید. در ادامه به تمام نکاتی که برای سئو تصاویر لازم دارید در این آموزش به شما گفته خواهد شد. این ویژگی به صاحبان وب‌سایتها اجازه می‌دهد که تصاویر خود را به صورت متنی توصیف کنند. تصاویر باعث ترافیک بیشتر در سایت شما می‌شوند در واقع کاربران نسبت به دیدن تصاویر واکنشی متفاوت‌تر از خواندن یک متن رفتار می‌کنند. آمار‌ها نشان داده شده است که نرخ کلیک افراد برروی تصاویر بیشتر از متن می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه "دانیال طاهری فر" به صورت ماهانه می توانید از مهم ترین مطالب سایت و اطلاعات دقیقی با خبر شوید. ساده‌ترین راه برای این کار نصب و فعال سازی افزونه Yoast SEO است. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای مرحله به مرحله ما را درمورد نحوه‌ی نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید. اگر به دنبال آموزش های اصولی تر و دقیق تری برای یادگیری سئو در مشهد  هستید، روی لینک زیر کلیک کنید. اگر یک سایت فروش آنلاین دارید، چندین تصویر از هر محصول ارائه دهید.

استفاده از یک نقشه سایت جداگانه برای تصاویر، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به سرعت تصاویر شما را شناسایی کنند و تصمیم بگیرند کدام یک از آن‌ها را ایندکس کنند. همانطور که موتورهای جستجو محتوا و صفحات را برای درک بهتر بررسی می‌کنند، تصاویر نیز نیاز به بهینه‌سازی دارند تا بتوانند به درستی توسط موتورهای جستجو شناسایی و رتبه‌بندی شوند. هدف ار این مقاله در مجله تودی، تشریح اهمیت سئو تصاویر و روش‌های انجام آن است. همانطور که تا به این‌جا متوجه شدید، سئو تصاویر بسیار مهم است و مزایای بسیاری برای وبسایت‌تان دارد. با سئوی تصاویر رتبه وبسایت‌تان را در موتور جستجو بهبود می‌بخشید.

مهم نیست که موضوع محتوا چه چیزی باشد، در هر حالت استفاده از چند تصویر، انتقال مطالب به مخاطب را سرعت می‌بخشد. شاید این موضوع به ظاهر ساده باشد اما انتخاب تصویر مناسب برای یک مقاله به اندازه داشتن متن اصولی و استاندارد حائز اهمیت است. در واقع سئو تصاویر و بهینه بودن آن‌ها نیز مانند سئو متن حائز اهمیت است. در این مطلب چک لیست سئو تصاویر را ارائه خواهیم کرد و همه نکاتی که رعایت آن‌ها به داشتن تصاویری بهینه‌سازی منجر می‌شود را بررسی خواهیم کرد. سئو تصاویر بخش مهمی از استراتژی سئو سایت است که در رتبه بندی نتایج گوگل نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند.

تعریف ابعاد عکس در کد html باعث می‌شود تا مرورگر در زمانی که منتظر بارگذاری تصویر است، برای عکس یک فضای خالی در نظر بگیرد و از جا به جا شدن محتوا پس از بارگذاری عکس جلوگیری کند. این مساله بیشتر مربوط به بحث تجربه کاربری UX است و مستقیما روی سئوی عکس اثر ندارد. اگر سایت شما وردپرسی است و از افزونه wp-rocket استفاده می‌کنید، با رفتن به قسمت تنظیمات و سربرگ رسانه، می‌توانید ابعاد تصویر را به کد html عکس‌ها اضافه کنید. طبق آمار، جستجوی تصاویر حدود ۲۲ درصد از کل جستجوهای انجام شده در گوگل را تشکیل می‌دهد. اگر کسب و کار شما در حوزه هنر، عکاسی، محتوای بصری و یا یک سایت فروشگاهی است سئوی تصاویر دارای اولویت بیشتری است.

نکات و راهکارهای مختلفی برای بهبود سئو تصاویر، شامل استفاده از نامگذاری مناسب برای تصاویر. استفاده از فرمت‌های مناسب، بهینه‌سازی اندازه تصاویر، استفاده از تگ Alt و عناصر مرتبط دیگر است. همچنین، راهکارهایی برای بهبود سرعت بارگزاری تصاویر و افزایش سرعت سایت. با انتخاب نام‌های توصیفی، فرمت‌های مناسب، فشرده‌سازی تصاویر و نوشتن متون جایگزین دقیق، می‌توانید شانس رتبه‌بندی بهتر تصاویر خود را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که تصاویر نیز بخشی از بودجه خزش سایت شما هستند، پس بهینه‌سازی آن‌ها اهمیت زیادی دارد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری