[ad_1]

پیتر بک ، مدیر عامل آزمایشگاه راکت ، در یک وب سایت گفت: “ما اساساً بالاترین حالت بار را شبیه سازی کردیم ، جایی که یک فاز کاملاً نادرست را از آسمان رها می کنیم و آن را به بالاترین نقطه بار می رسانیم و سپس سایبان را برمی داریم.” این شرکت در ماه اوت

دو و نیم دقیقه و 80 کیلومتر عمودی پس از پرتاب در روز پنجشنبه ، دو مرحله الکترون از مرحله دوم بارگیری شده جدا شده و مسیر خود را به مدار ادامه می دهد ، در حالی که مرحله اول خاموش می شود و دوباره در چاه گرانش می افتد. بک توضیح داد ، برای اطمینان از ایمنی بار در مرحله دوم ، دو قسمت موشکها به طور مستقل کار می کنند ، از جمله سیستم های کنترل و کنترل واکنش. با این حال ، اگرچه مرحله اول به آرامی به زمین پاشیده می شود ، مرحله دوم هزاران مایل در ساعت حرکت می کند ، بسیار سریع برای بازیابی. در عوض ، مرحله دوم پس از آزادسازی محموله ، از مدار بیضوی به دور سیاره زمین برای حدود چهار هفته عبور می کند تا اینکه در مسیر ورود مجدد قرار گیرد و در جو بسوزد.

هنگام حرکت ، سیستم کنترل واکنش مرحله اول گازها را منفجر می کند تا تقویت کننده را 180 درجه در جهت دیگر تغییر جهت دهد – زاویه ایده آل برای ورود مجدد و قرار گرفتن در معرض محافظ حرارتی خودرو. هنگامی که گوشته آتش خود را به جو بیندازد ، مرحله اول با سرعت زیر 2 ماخ حرکت کرده و چتر مخدرهای خود را قبل از پرتاب چترهای اصلی خود در چند کیلومتری آب مستقر می کند. پس از پاشش ایمن وسیله نقلیه پرنده ، کشتی بازیابی برای جمع آوری آن قبل از غرق شدن فرار می کند و آن را برای بررسی و تجزیه و تحلیل به زمین می کشد.

“اگر بتوانیم آن را پس بگیریم و وارد کارخانه شویم ، خواهیم دید که چه چیزی داریم. این می تواند چیزی در شرایط عالی باشد یا در شرایط بسیار بدی باشد. ” “شکی نیست که تعداد زیادی اصلاحات وجود دارد که ما می توانیم سیستم را واقعاً عملی کنیم.” هنگامی که تیم آنالیز خود را به پایان رساند ، محدودیت های سیستم را درک کرد و همه چیز خوب به نظر می رسد ، مرحله بعدی آزمایشگاه موشک تلاش خواهد کرد هوا را با کمک یک هلی کوپتر و یک موشک از مرحله اول به صورت زنده انجام دهید. هنوز تاریخ مشخصی برای این آزمون وجود ندارد.

وی به شوخی گفت: “بازیابی بر اساس هلی کوپتر را انتخاب کرد زیرا” من واقعاً هلی کوپتر را دوست دارم. دلیل واقعی این است که به دلیل کوچک بودن الکترون ، نمی تواند مقدار مورد نیاز سوخت و جرم واکنش مورد نیاز برای مدیریت خود را نگه دارد ، همانطور که مرحله اول SpaceX انجام می دهد. بك گفت: “فقط موجودی كافی برای فرود وجود ندارد.” به همین ترتیب ، وی ادامه داد ، برای کاهش سرعت آمپلی فایر هنگام ورود مجدد ، “شما باید اجازه دهید جو از نظر شستشوی سریع کار را برای شما انجام دهد.” حضور یک هلی کوپتر اضافی دوم آماده برای حمله در صورت عدم موفقیت هواپیمای اصلی گرفتن ، اطمینان بیشتری خواهد داد که موشک هرگز خیس نخواهد شد.

به طور کلی ، الکترون آزمایشگاه موشک یک سفینه فضایی کوچک است. الکترون که فقط 57 فوت قد ایستاده است ، یک کوتوله از Falcon 9 229 پا اسپیس ایکس است. البته تفاوت در این است که Falcon متهم به تحویل افراد به ISS است ، در حالی که Electron برای کشیدن بار 500 کیلو متر مکعب به داخل BGN طراحی شده است. البته ، این رشد ناچیز با یک قیمت مطابقت دارد. در حالی که باید 62 میلیون دلار (اگر یوساكو مازاوا هستید) بیش از 70 میلیون دلار پول جمع كنید تا شركت الون ماسك شما را به فضا بكشاند ، اما برای هر بار راه اندازی آزمایشگاه موشك ، 5 میلیون دلار خرج دارد تا از زمین خارج شود.

یکی دیگر از مزایای اندازه الکترون این است که کشتی در مقایسه با رقابت بزرگترش می تواند نسبتاً سریع ساخته شود. البته ، این هنوز حدود 400 ساعت کار طول می کشد ، اما از سال 2019 این رقم رو به کاهش است. قبل از سال گذشته ، تولید و آماده سازی اجزای مختلف فیبر کربن که وارد الکترون می شوند ، باید با دست انجام می شد ، کاری سخت و طاقت فرسا. با این حال ، اضافه شدن سیستم تولید خودکار امسال Robot Rosie می تواند هر قطعه فیبر کربن مورد نیاز را در مدت نیم روز آماده کند.

https://www.youtube.com/watch؟v=XmxB6gTo2pI

بك گفت: “این هر یك از اجزای كامپوزیت كربن را از الكترون می گیرد و همه این اجزا را به طور موثر پردازش می كند تا آماده مونتاژ نهایی شوند.” اخبار فضایی در سال 2019. ما می توانیم در طی 12 ساعت یک الکترون کامل را پردازش کنیم. “البته کارهای بیشتری باید انجام شود ، از جمله نصب ، مونتاژ هواپیما و نصب الکترونیک. به علاوه استرس ، آزمایشات ساختاری و محیطی. به طراحی داخلی موتور مرحله اول رادرفورد و موتور مرحله دوم کوری و همچنین اخذ گواهینامه های پرواز لازم فدرال اشاره ای نمی شود. بك با تقريباً 70 درصد نياز توليد موشك گفت: موتورها بخش عظيمي از هزينه هستند.

الکترون در واقع به عنوان یک سیستم پرتاب قابل استفاده مجدد پرتاب نمی شود. بک گفت که اولین مدل ها برای استفاده های تک نفره طراحی شده اند ، اما بک گفت: “هنگامی که ما پرواز را با آن آغاز کردیم ، ماشین را بهتر درک کردیم” و این درک باعث شد تیم به دنبال نوسازی مجدد طرح موجود باشند. “من فکر نمی کنم که حتی اگر روز 1 را نیز در نظر بگیریم ، بر طراحی تأثیر بگذارد. ما تقریباً در همان مکانی هستیم که اکنون هستیم.”

پرتاب الکترون

آزمایشگاه موشک

“داشتن یک روش تولید کم هزینه [Electrons] این یک مکان عالی برای حضور است. ” “اما استفاده مجدد از چیزی با قیمت پایین واقعاً دوباره چیزی است.”

با نگاه به جلو ، آزمایشگاه راکت در تلاش است تا بیشتر خود را به عنوان یک شرکت پرتاب فضایی متخصص در تأمین مکعب های ماهواره ای به LEO معرفی کند. اما این صنعت نوپا به سرعت در حال رشد است. وی خاطرنشان کرد: شرکت بک طی سه سال از تأسیس شرکت محصولات خود را در مدار قرار داده است ، بنابراین چشم اندازهای پنج تا ده ساله می تواند یک چالش باشد. بك در پايان گفت: “من فكر مي كنم كه صنعت فضايي بسيار متفاوت به نظر خواهد رسيد – يا قطعاً اميدوارم كه اينطور باشد.” “بسیاری از مشاغل واقعاً هیجان انگیز وجود دارند که باید اثبات شوند. من فکر می کنم این زمان واقعا مهیج است. “



[ad_2]

منبع: shose-news.ir