[ad_1]

خطر منحصر به فرد ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا ، شرکت ها را مجبور به برداشتن اقدامات جدی برای دفع نظریه های توطئه ، شایعات و ادعاهای عجیب دیگر کرده است. این اقدامات همچنین مبنای مهمی را ایجاد كرد كه بعداً به آنها كمك كرد تا با یكی دیگر از اشاعه دهندگان اطلاعات نادرست مقابله كنند: دونالد ترامپ.

چرا COVID-19 متفاوت بود

به نظر می رسد شرکت های رسانه های اجتماعی در اوایل متوجه خطرات سیستم عامل های خود در انتشار بیش از حد اطلاعات غلط ویروس کرونا شده اند. فیس بوک برای اولین بار در ژانویه به این موضوع پرداخت. در زمانی که بسیاری در ایالات متحده هنوز COVID-19 را به عنوان یک تهدید دور تلقی می کردند ، فیس بوک آماده بود تا اقدامات بسیار تهاجمی تر برای مبارزه با اطلاعات نادرست نسبت به گذشته انجام دهد: این شرکت گفت که واقعاً دانلود پست هایی که وی خطرناک می داند ، مانند اتهامات داروهای تقلبی.

اکنون می توانیم این را مسلم بدانیم ، اما قبل از همه گیری ، به ندرت پیش می آمد که فیس بوک اطلاعات غلط را حذف کند. این شرکت ، که همیشه مایل به بازی “داور حقیقت” نیست ، در عوض ترجیح می دهد به تأیید خارجی واقعیت ها که بیانگر اظهارات نادرست است اعتماد کند و سپس آنها را در برنامه های خبری مصرف کنندگان دفن کند. با این حال ، با همه گیری ، فیس بوک گفت که برخی از این ادعاها به اندازه کافی خطرناک است که قابل رد است. گای روزن ، معاون رئیس جمهور ، در ماه اکتبر به خبرنگاران گفت ، به طور کلی ، فیس بوک بیش از 12 میلیون پست برای اشتراک اطلاعات غلط که می تواند “باعث آسیب فوری جسمی شود” ، بارگیری کرده است.

توییتر همچنین اعلام کرده است که آماده است اقدامات جدید و تهاجمی را برای مقابله با اطلاعات نادرست همه گیر انجام دهد. در ماه مارس ، قوانین خود را به روز کرد تا کاربران را ملزم به حذف توئیت با کلاهبرداری و داروهای تقلبی کند. سرانجام ، توییتر شروع به برچسب زدن به توییت ها با اطلاعات گمراه کننده یا بحث برانگیز کرد. این همچنین قلمرو جدیدی برای توییتر بود ، که قبلاً هیچ سیاستی برای اجازه بررسی حقایق خود نداشت. اما مانند فیس بوک ، این شرکت تصمیم گرفت که همه گیر خواستار قوانین جدید است.

توییتر برچسب های جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران هشدار می دهد وقتی یک توییت حاوی ادعاهای خطرناکی در مورد ویروس کرونا است.

توییتر

با این حال ، همه این تلاش ها موفقیت آمیز نبود. اطلاعات غلط مضر در مورد بیماری همه گیر بارها و بارها منتشر شده است. QAnon ، توطئه فرقه ای که FBI آن را یک تهدید تروریستی داخلی تشخیص داد ، در طی همه گیر شدن به اوج جدیدی رسید.

در ماه مه ، فیس بوک ، توییتر و یوتیوب به آرامی علیه یک ویدیوی ویروسی که نظریه های توطئه بی اعتبار در مورد همه گیری را گسترش می دهد ، اقدام کردند. قبل از اقدام هر یک از این شرکت ها ، میلیون ها بازدید در فیس بوک و یوتیوب به دست آورد. کپی ها پس از واقعیت همچنان به گردش در می آیند و بارگیری تنها به توطئه های اضافی درباره دلایل حذف آن دامن می زند.

نظریه های توطئه درباره COVID-19 همچنین امکانات جدیدی را برای سایر ارائه دهندگان اطلاعات غیرقابل اطلاع رسانی فراهم کرده است. حامیان QAnon ، زمانی که اقدام نهایی را در نظر گرفتند ، محدود به تابلوهای اعلانات مانند 4Chan ، علاقه اوایل به بیماری همه گیر را نشان دادند ، که به نظر می رسید تقریباً کاملاً مطابق با فرقه ای است که با اسارت ظاهری نخبگان جهانی شیطان پرست مطابقت داشته باشد.

و گرچه ما دقیقاً نمی دانیم چه چیزی تئوریسین های توطئه ویروس کرونا را به سمت QAnon سوق داد ، اما شواهد زیادی در مورد همپوشانی این دو گروه وجود دارد. علاقه به QAnon همزمان با چالشهای منطقی توطئه های 5G و COVID-19 همزمان افزایش یافت. حامیان QAnon همچنین خود را در جوامع توطئه آمیز دیگر مانند انجمن های ضد واکس تثبیت کرده اند و اغلب توسط الگوریتم های ارجاع خود فیس بوک تقویت شده اند. زمانی که سرانجام شبکه اجتماعی QAnon را در ماه اکتبر ممنوع کرد ، شبکه بی نظیر تئوری های توطئه به میلیون ها نفر رسیده بود.

بسترسازی برای تأیید حقایق ترامپ

اما به نظر می رسد حتی با وجود برخی از موانع اصلی ، همه گیری یک چارچوب مفید برای سیستم عامل ها برای مبارزه با سایر منابع اطلاعات غلط ویروسی فراهم کرده است.

در ماه مه ، درست زمانی که توییتر در حال افزایش کار خود برای مبارزه با توطئه های COVID-19 بود ، این شرکت گام بی سابقه دیگری را برداشت: حقیقت یابی دونالد ترامپ. در پاسخ به توییتی درباره خبرنامه های “متقلبانه” ، توییتر لیبلی را اضافه کرد و از کاربران خواست “واقعیت ها” را در مورد لحظه ای در توییتر “درک کنند” که این ادعا را دروغ توصیف می کند و از اخبار رسانه های اصلی مانند CNN و واشنگتن پست.

اولین بار توییتر یک توییت از ترامپ را برچسب گذاری کرد.

توییتر

باز هم ، اکنون می توان به راحتی این مسئله را مسلم دانست. از آن زمان ، این شرکت برچسب بسیاری از توییت های ترامپ را وارد کرده است که دیگر یک رویداد قابل توجه نیست. اما این حرکتی بود که علی رغم هزاران ادعای دروغین توسط رئیس جمهور ، توییتر سالها در برابر آن مقاومت کرده است.

نکته مهم ، این شرکت هنگام صحبت در مورد تصمیم خود برای تأیید واقعیت رئیس جمهور ، از سیاست های ضد اطلاعات ویروس کرونا استفاده می کند. سخنگوی توییتر در آن زمان با اشاره به گفت: “این تصمیم مطابق با رویکردی است که اوایل ماه جاری با آن مشترک بودیم.” پست وبلاگ این عمدتا در مورد چگونگی استفاده از برچسب در ادعاهای دروغین و گمراه کننده در مورد ویروس کرونا بود.

اما مطالعه دقیق نشان می دهد که این شرکت چطور به برچسب ویروس کرونا به عنوان چیزی که می تواند در زمینه های دیگر استفاده شود ، نگاه می کند. “به جلو ، ما ممکن است از این برچسب ها و پیام های هشدار دهنده برای ارائه توضیحات یا توضیحات اضافی در شرایطی استفاده کنیم که خطرات آسیب مرتبط با توییتر کمتر جدی است ، اما ممکن است افراد هنوز گیج شوند یا گمراه شده توسط محتوا ، “این شرکت نوشت.

سخنگوی دیگر توئیتر حتی واضح تر بود ، گفت سیاست که COVID “ایجاد بازی” برای شرکت با ایجاد ابزارهای مورد نیاز برای اعمال بررسی واقعیت و افزودن “زمینه” به توییت های گمراه کننده است. پسندیدن سیاست توضیح:

درس ویروس کرونا برای توییتر این بود که تیم امنیتی و امنیتی این شرکت که وظیفه اقدام در مورد پست های نامناسب را دارند ، می توانند توئیت هایی را که قوانین آن را نقض نمی کنند انتخاب کنند – قوانین سیاه و سفید توییتر که توییت می کنند حذف برای رفتارهای خاص مانند تحریک به خشونت – اما این وارد منطقه خاکستری می شود ، بنابراین افراد را گمراه یا گیج می کند ، می توانند در دنیای واقعی آسیب ببینند. در این موارد ، بدترین و بدترین مورد با متن اضافی از کل شبکه مشخص شده است که توسط یک تیم اختصاصی محتوای در توییتر خلاصه می شود.

همه افراد در صنعت رویکرد توییتر را تأیید نمی کنند. زاکربرگ که در سال 2019 در یک شام خصوصی با ترامپ شرکت کرده بود ، با تصمیم توییتر مخالف بود. وی گفت: “من شدیداً معتقدم كه فیس بوك نباید داور حقیقت در مورد هر چیزی كه مردم به صورت آنلاین می گویند ، باشد.” اخبار فاکس. “من فکر نمی کنم به طور کلی شرکت های خصوصی یا این شرکت های پلتفرم به طور خاص بتوانند چنین کاری کنند.”

هرچه مخالف بود ، اقدامات توییتر فشار جدیدی به زاکربرگ وارد کرد. به خصوص پس از اینکه توییتر توئیت معروف ترامپ را برای تجلیل از خشونت علامت گذاری کرد ، در حالی که فیس بوک از هیچ اقدامی درباره همان نظرات خودداری کرد. کارمندان ناامید فیس بوک به دلیل بی عملی شرکت ، یک پیاده روی مجازی – نمایش نادرستی از مخالفت عمومی – ترتیب دادند. تحریم گسترده تبلیغ کنندگان ، که توسط گروه های مدنی سازمان یافته بود ، چند هفته بعد دنبال شد. زاکربرگ عقب نشینی کرد: فیس بوک از برچسب هایی نیز استفاده می کند (البته نه برای پست ترامپ در مورد “غارت و تیراندازی” که اعتراض ها را آغاز کرد).

سپس ، در ماه اکتبر ، فیس بوک کاری را انجام داد که سالها سعی در جلوگیری از آن داشت: پست ترامپ را که ناقض قوانین آن بود حذف کرد. سیاستی که او نقض کرده بود مربوط به انتخابات یا جشن خشونت نبود ، بلکه مربوط به COVID-19 بود. ترامپ ویدئویی از نظرات خود را به اشتراک گذاشته بود که در آن به دروغ ادعا کرد کودکان تقریباً در برابر ویروس ایمنی ندارند. ترامپ سرانجام خطی را پیدا کرد که فیس بوک نمی خواهد قوانینش را نقض کند تا اجازه عبور از آن را بدهد.

برچسب های ارسال شده توسط فیس بوک قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020

فیس بوک

این بیماری همه گیر همچنین عامل محرک آمادگی گسترده فیس بوک و توییتر برای انتخابات سال 2020 بود. با میلیون ها نظرسنجی نامه الکترونیکی و جریان اطلاعات غلط در مورد اعتبار رای گیری از طریق پست (که بیشتر آن از کاخ سفید است) ، انتخابات ریاست جمهوری شبیه به همه گیری ، به یک مجموعه کاملا متفاوت از سیاست ها نیاز دارد. و سیستم عامل های شبکه های اجتماعی هفته ها به توصیف اقدامات مختلفی پرداخته اند تا از آنچه کارشناسان انتخابات هشدار می دهند یک سناریوی کابوس باشد ، استفاده کنند.

برای فیس بوک ، این شامل محدودیت های جدید در تبلیغات سیاسی ، برچسب برای همه و همه پست های مربوط به انتخابات و “مرکز اطلاعات رأی دادن” بود که مرکز ویروس کرونا را منعکس می کرد. در حالی که توییتر قوانین جدیدی پیرامون ادعاهای تایید نشده “تقلب در انتخابات” و اطلاعات غلط معرفی کرده است که می تواند “از انتقال صلح آمیز قدرت جلوگیری کند”.

همانند بیماری همه گیر ویروس کرونا ، شرکت ها محاسبه کردند که این انتخاب به قوانین متفاوتی احتیاج دارد.

پاول بارت ، معاون مرکز تجارت و حقوق بشر استرن ، گفت: “شرکت ها امسال دو رویداد استثنایی را تعریف کرده اند: یکی ادامه دارد ، همه گیری است و دیگری نوعی انتخابات گسسته است.” “و آنها در داخل تصمیم گرفتند که اقدامات ویژه ای در رابطه با هر دو انجام دهیم.”

س Anotherال دیگر این است که ، در صورت وجود ، “اقدامات ویژه” انجام شده در سال 2020 تا چه اندازه بر سیاست های آینده تأثیر می گذارد. انتخابات رو به پایان است و موج اول واکسن های ویروس کرونا در حال نزدیک شدن است و تهدید COVID-19 ممکن است سرانجام فوریتر شود.

بارت گفت: “اقداماتی كه آنها در رابطه با دو واقعه – همه گیری و انتخابات – انجام داده اند امیدواركننده است.” “اما سوال این است که آیا این غیرت و این انرژی که آنها نشان داده اند به زمانهای عادی منتقل می شود؟”

شمارش تمام نشده است

اگرچه گامهای برداشته شده در زمینه همه گیری جهانی و انتخابات ریاست جمهوری بی سابقه ممکن است بارقه ای از امید را ایجاد کند ، اما هیچ یک از این وقایع ، داستان موفقیت بی چون و چرای است که سیستم عامل ها می توانند ارائه دهند. اطلاعات غلط و اطلاعات غلط همچنان در شبکه های اجتماعی گسترده است. و بسیاری از کارشناسان می گویند برای ایجاد یک فرسوده واقعی ، بیش از برچسب ، بررسی واقعیت و تغییرات سیاست تکراری نیاز است.

انتخابات به پایان رسیده است و پیروزی جو بایدن رسماً رسمی است ، اما در واقع واقعیت فیس بوک بررسی ادعاهای ویروسی را برطرف می کند. در همین حال ، بیماری همه گیر ویروس کرونا در هفته ها و ماه های آینده به رکوردهای جدید ویران کننده ای خواهد رسید. و با ظهور واکسن های ویروس کرونا موجی جدید از تئوری های جدید توطئه ، اطلاعات غلط و جذابیت ضد علمی به وجود آمد. شرکت هایی مانند فیس بوک که مدت هاست در برابر مواضع سختگیرانه متعصب ضد واکسن مقاومت می کنند ، بار دیگر مجبور می شوند در سیاست هایی که یک بار سعی در جلوگیری از آنها داشتند ، تجدید نظر کنند.

بنابراین ، اگرچه حوادث سال 2020 تصمیمات ناخوشایند و بی سابقه ای را تحمیل کرده است ، اما سال آینده لحظات خاص خود را برای گزارش به ارمغان می آورد.



[ad_2]

منبع: shose-news.ir