6 دلیل محکم برای اجتناب از میل سوپاپ

در اتومبیل های که موتور آن‌ها خطی است، از دو میل سوپاپ DOHC و در موتورهای V شکل از چهار میل بادامک DOHC به کارگیری می سایت شود. دنده میل سوپاپ روبین یک قطعه فلزی میباشد که یک طرف آن یک چرخ دنده قرار گرفته و وسط آن یک اهرم قرار دارد، بر روی اهرمها دو عدد بادامک وجود دارااست که کلیدی به حرکت در وارد شدن میل سوپاپ، سوپاپها به وسیله این دو بادامک باز و بسته میشود. این قطعه که در واقع یک شفت میباشد از یک استوانه بلند فلزی ساخته شده که بر روی آن محورهایی به شکل بیضی ( بادامک ) قرار گرفته که همین بادامکها به سوپاپ ها فشار آورده و موجب بازوبسته شدن آن ها میشود.میل سوپاپ نیروی چرخش خویش را بوسیله تسمه تایم یا زنجیر تایم از میللنگ گرفته و به ازای هر دو دور چرخش میل لنگ ، میل سوپاپ یک بدور میچرخد. ترمز مجهز به ایبیاس و ئیبیدی (به انگلیسی: ABS/EBD) ئیالایکس از دسته دو مدارهٔ فرمانیار (به انگلیسی: servo-assisted dual-circuit) و ساماندهی شده بوسیله رایانه است که کلیدی شمارهٔ دسته امکی۲۰-ئی (به انگلیسی: MK20-E) به وسیله تکلان توس تحت امتیاز و بررسی کنتیننتال تِوس (به آلمانی: Continental Teves AG) تولید میشود. به جهت ان گونه از موتورها که به صورت خطی هستند و تنها حیاتی یک میل بادامک می باشند، در هر سیلندر دو سوپاپ تعبیه می شود که یک عدد از آنها برای ورود هوا و سوخت گیری و دیگری برای خروج گازهای حاصل از احتراق می باشد. همین شیوه که در موتورهای کهن بکار میرود شامل دو میل بادامک است که با یکی سوپاپ دود و دارای یکی سوپاپ گاز باز و بسته میشود. اختلال پیدا کردن میلسوپاپ از جای سیت آن یا نشیمنگاه که دو شرایط دارد که در همین گزینه یا این که میل سوپاپ لق شده و یا این که بسیار سفت شده است که در حالت لقی زمان گاز دادن و رها نمودن گاز ، در حین رجوع دور موتور ، صدای چلق چلق به گوش رسیده ؛ و در موقعیت بسیار سفت شدن میلسوپاپ در غایت میل سوپاپ بریده و یا این که در جای خویش قفل خواهد شد. اگر به عللی سوپاپ تمام در جای خویش ننشیند چون در موقع احتراق پاره ای از گاز از کنار خویش عبور داده در ضمن نمی تواند حرارت خود را منتقل نمایدبه سرعت داغ شده و در اثر داغی بیش از میزان خاصیت الیاژی خویش را از دست داده و به اصطلاح می سوزد. به حیث میرسد روی کاغذ کلیه چیز درست است و حساب و کتابها باهم گونه در میآید که بتوانیم یک نسل نو از موتورهای احتراق درونی را در آینده نزدیک داشته باشیم. میتسوبیشی تاکنون آبادی نسل از این اتومبیل را روانهٔ بازار کرده است. به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در نصیب موتور خودرو و اجزاء آن احتمالا تا به امروز کلمه میل بادامک را شنیده اید و یا به حروف اختصاری OHV، SOHC، یا DOHC مندرج بر کاور موتور برخی خودروها توجه نموده اید؟ سنسور میل بادامک یا به عبارتی سنسور میل سوپاپ (CPS Sensor) اطراف میل بادامک قرار دارد. 2. یک دایره بیرون از مرکز بر روی این قطعه وجود دارد که زمانیکه شیطانک پمپ بنزین روی آن قرار می گیرد و بالا و پایین می شود، سبب می شود تا بنزین از باک به کاربراتور بوسیله پمپ بنزین انجام شود. بنابراین تهیه و تنظیم زمانی سوپاپ ها می بایست بسیار ظریف و تام انجام شود. از این رو زمان تعمیر اطمینان حاصل کردن از این که فنرهای سوپاپ از استحکام صحیح برخوردار میباشند برای پرهیز از آسیب موتور فراوان اصلی است. سوپاپ ورودی خروجی هر دو از اجرای حیاتی موتور محسوب می شوند، سوپاپ محل ورود وظیفه رساندن سوخت و هوای گزینه نیاز موتور را داراست و به وسیله میل سوپاپ در زمان گزینه نیاز باز می شود، ولی سوپاپ خروجی وطیفه بیرون نمودن دود حاصله از اشتعال مواد و از سیلندر موتور را بر عهده داراست که همین دسته سوپاپ ها نیز به وسیله میل بادامکی یا این که همان میل سوپاپ باز می شوند. به جهت ان نوع از موتورها که به صورت خطی میباشند و فقط کلیدی یک میل بادامک می باشند، در هر سیلندر دو سوپاپ تعبیع می شود که یکی از از آن ها برای ورود هوا و سوخت گیری و دیگری برای خروج گازهای حاصل از احتراق می باشد. سوای نیاز به روند تولید پیچیده مثل پیشرانههای دو میلسوپاپ بالاسری، خودروسازان میتوانند از شر مشکلات در زمینه طراحی و مهندسی خلاص شوند. تقریباً کل تایپیتهای غیرهیدرولیک، در اکنون حاضر، در موتورهای میلسوپاپ بالاسری استعمال میشوند. همین سیستم تایمینگ سوپاپ سالهاست که در موتورهای احتراقی کاربرد دارااست و وضعیت معمول مدیر زمانبندی سوپاپ ها است. در صورتی که ایسیو (ECU) اطلاعات شرایط میل بادامک را نداشته باشد نمیتواند تشخیص دهد که کدام سیلندر در درحال حاضر مکش میباشد و پاشش را به صورتی ترتیبی انجام دهد و پاشش سوخت به حالت نصفه ترتیبی در میآید و بالا رفتن مصرف سوخت را در خودرو شاهد هستیم. اهمیت حذف سنسور میل بادامک پاشش یه صورت نیمه ترتیبی اجرا می‌شود و بالا رفتن آلایندگی سوخت را به همراه دارد. برای لحظه ای سوپاپ دود و سوپاپ ورودی سوخت دارای نیز باز می باشند که در این لحظه هدرز حیاتی تولید موقعیت مکش در پشت سوپاپ خروجی، باعث به مکش بهتر ادغام سوخت و هوا به داخل سیلندر می شود.

حتما بخوانید:
انواع و کاربرد دمپر هوا

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesGeciktirici