[ad_1]

گوگل خاطرنشان می کند که پانل های اطلاعات مشابه در COVID-19 400 میلیارد بار در YouTube مشاهده شده است. در ماه اکتبر ، یوتیوب اطلاعات غلط در مورد همه گیری را که با اطلاعات سازمان بهداشت جهانی (WHO) یا مقامات محلی بهداشت در تضاد است ، ممنوع کرد. به دنبال آن اقدامی مشابه توسط فیس بوک انجام شد که در آگوست سال جاری اعلام کرد 7 میلیون پست اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا را حذف کرده است.

ابتکار Google News اکنون 1.5 میلیون دلار اضافی برای تأمین بودجه ایجاد مرکز رسانه واکسن COVID-19 و حمایت از تحقیقات جدید حقیقت یاب فراهم می کند.

در اوایل سال جاری ، گوگل مبلغ 6.5 میلیون دلار برای تأمین بودجه ابتکار عمل COVID-19 برای خبرنگاران اختصاص داد. Google News اکنون 1.5 میلیون دلار دیگر برای تأمین اعتبار مرکز رسانه واکسن COVID-19 ، که توسط مرکز علوم رسانه ای استرالیا ، با حمایت مراکز رسانه ای و متخصصان بهداشت عمومی در سراسر جهان اداره می شود ، تأمین می کند.

وی همچنین بودجه تحقیق دانشگاهیان دانشگاه های کلمبیا ، جورج واشنگتن و اوهایو را برای مقابله با اطلاعات غلط واکسن تأمین کرد. “این پروژه تحقیقاتی شهروندان را در ده کشور مورد بررسی قرار خواهد داد تا بفهمد چه نوع قالب ها ، عناوین و منابع در اصلاح اطلاعات نادرست واکسن COVID-19 م mostثر هستند و آیا بررسی های واقعی که از این بهترین روش ها پیروی می کنند ، بر میل به واکسیناسیون تأثیر می گذارد. “

گوگل اغلب به انتشار اخبار جعلی متهم شده است و COVID-19 را “طوفان کامل برای انتشار شایعات جعلی و اخبار جعلی” لقب داده اند. با این حال ، تاکنون ، گوگل در پاک کردن اطلاعات غلط همه گیرانه از جستجو و YouTube بسیار فعال عمل کرده است. به نظر می رسد او با ورود واکسن ها – که میراث غم انگیز خاص خود را در مورد تئوری های اطلاعات غلط و توطئه دارند – این موقعیت را حفظ می کند.

[ad_2]

منبع: shose-news.ir