چه چیزی باعث می شود کاربران در شبکه های اجتماعی فعال باشند؟

یک کاربر اینترنت به طور متوسط ​​حدود سه ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کند. واضح است که شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم با مردم، مانند نحوه محافظت از خود در برابر کووید-19، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند، و محققان می‌خواهند بدانند چه چیزی بخشی از رسانه‌ها را چنان جذاب و جذاب می‌کند که کاربران با اشتراک‌گذاری درگیر می‌شوند. آن بخش آنلاین

مطالعه جدیدی که در مجله روانشناسی تجربی به رهبری محققان دانشگاه پنسیلوانیا منتشر شد، رفتار بیش از 3000 نفر را برای مطالعه روانشناسی به اشتراک گذاری اطلاعات آنلاین مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

پاسخ این بود: مردم اطلاعاتی را که فکر می کنند برایشان مهم است یا با افرادی که می شناسند به اشتراک می گذارند. اساساً، این اطلاعات می تواند در اینترنت پخش شود زیرا مردم آن را یک ارزش ذاتی هم برای خود و هم برای جامعه می دانند.

کسمه، یکی از محققان این مطالعه می گوید: این کشف کلید ایجاد پیام های موثر برای علل اجتماعی است. دانستن مؤلفه‌های روان‌شناختی که فرد را به اشتراک گذاشتن یک پست در رسانه‌های اجتماعی سوق می‌دهد، می‌تواند به دانشمندان کمک کند حقایق مربوط به تغییرات آب و هوا را به اشتراک بگذارند یا مقامات بهداشت عمومی افسانه‌های مربوط به واکسن‌ها را از بین ببرند.

تحقیقات Kaseme نشان می دهد که مردم به اطلاعاتی که معتقدند به آنها مربوط است توجه بیشتری می کنند.

به همین ترتیب، انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و دوست دارند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به اشتراک گذاری اطلاعات، مراکز پاداش را در مغز ما فعال می کند و زمانی که با دیگران ارتباط برقرار می کنیم، آنچه را که طرف مقابل فکر می کند یا می خواهد بشنود، در نظر می گیریم، کیفیتی که به عنوان ارتباطات اجتماعی شناخته می شود.

حتما بخوانید:
تجهیزات بیلیارد شما یک سرمایه گذاری است

برای مطالعه کسمه، شرکت‌کنندگان در معرض مقالات و پست‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد سلامت، تغییرات آب و هوا، انتخابات و COVID-19 قرار گرفتند. برخی از شرکت کنندگان سرفصل ها و خلاصه اخبار را مطالعه کردند، برخی دیگر پست های رسانه های اجتماعی را مرور کردند. همه شرکت‌کنندگان ارزیابی کردند که چقدر احتمال دارد هر پیامی را به اشتراک بگذارند و احساس می‌کنند که هر کدام چقدر با خودشان و افرادی که می‌شناسند مرتبط است.

محققان دریافتند که صرف نظر از موضوع یا رسانه پیام، افراد بیشتر احتمال دارد بگویند که پیام هایی را به اشتراک گذاشته اند که احساس می کنند مربوط به خود یا جامعه است. علاوه بر این، آنها دریافتند که وقتی از شرکت کنندگان خواسته می شود به طور خاص بنویسند که چرا پست مربوط به خودشان یا افرادی است که می شناسند، حتی احتمال بیشتری داشت که آن را به اشتراک بگذارند.

شبکه های اجتماعی

کسمه می‌گوید اشتراک‌گذاری اطلاعات جزء حیاتی کنش فردی و جمعی است. در ابتدای شیوع ویروس کرونا، ما نیاز داشتیم به سرعت اطلاعات دقیقی در مورد آنچه اتفاق می‌افتد و نحوه محافظت از خود و یکدیگر منتشر کنیم. انتشار اطلاعات در شبکه های اجتماعی می تواند در تغییر رفتار فردی ما بسیار موثر باشد. رفتار جمعی ما با تغییر درک ما از آنچه طبیعی است تغییر می کند.

با داده‌های ده‌ها هزار پست، کسمه و همکارانش بر این باورند که این کشف می‌تواند به شکل‌دهی پیام‌های عمومی مؤثر در رسانه‌های اجتماعی کمک کند. کسمه می‌گوید: «ما علاقه‌مندیم که چگونه می‌توانیم نظریه روان‌شناختی را به مداخلات دنیای واقعی برای ترویج تغییر رفتار ترجمه کنیم.

حتما بخوانید:
Sephiroth به "Super Smash Bros. Ultimate" پیوست

یکی از راه‌های بهبود اشتراک‌گذاری محتوا، استخدام افرادی است که محتوای مربوط به شما یا اجتماعی را برای اشتراک‌گذاری پست‌های شما به صورت آنلاین می‌دانند. گزینه دیگر این است که پیام ها را به گونه ای قاب بندی کنید که مخاطب آنها را بیشتر مرتبط با خود یا جامعه بداند، بدون اینکه خود پیام ها را تطبیق دهند.

فالک، نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: «ما چارچوب‌های پیامی را ایجاد کردیم که می‌توان آنها را با اخبار و پست‌های رسانه‌های اجتماعی موجود ترکیب کرد. این بدان معنی است که همان نشانه های مورد استفاده در این مطالعه را می توان به راحتی در زمینه های دیگر آزمایش کرد.

برای این مطالعات، محققان از اسکنرهای fMRI برای درک اینکه چگونه مناطق خاصی از مغز درک خود و ارتباطات اجتماعی را شکل می‌دهند، استفاده می‌کنند. به طور کلی، تیم امیدوار است که نتایج این تحقیق به کسانی که می‌خواهند تغییرات اجتماعی ایجاد کنند، ابزارهایی را برای انجام این کار به طور مؤثر ارائه دهد. کسمه می گوید: «مشکلات بزرگ نیازمند اقدام جمعی است و به اشتراک گذاشتن اطلاعات دقیق به مردم امکان می دهد دور هم جمع شوند و دست به اقدام بزنند.

فالک می‌گوید: «این تحقیق مؤلفه‌های روان‌شناختی کلیدی را برجسته می‌کند که افراد را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد مسائلی که بر رفاه ما تأثیر می‌گذارد برمی‌انگیزد». اشتراک‌گذاری یکی از اهرم‌های کلیدی برای تغییر هنجارهای فرهنگی و ایجاد انگیزه برای اقدام در مقیاس بزرگ‌تر است، بنابراین مهم است که بفهمیم چه چیزی باعث وقوع آن می‌شود.


ادامه مطلب


منبع: مدیکال اکسپرس