نقد و بررسی Erica Synths SYNTRX Engadget


با این حال ، حتی فراتر از ماتریس وصله ، SYNTRX و Synthi A اشتراکات زیادی دارند. در حالی که طرح کمتر و کمتر متفاوت است ، ویژگی های اساسی تقریباً یکسان هستند. شما سه اسیلاتور دارید ، با دو شکل موج متفاوت که هر کدام در درجه اول به عنوان یک اسیلاتور فرعی یا LFO طراحی شده اند و دامنه فرکانس بسیار کمتری دارند. این دستگاه دارای یک مولد نویز ، یک فیلتر تشدید کم عبور ، یک مدار مدولاسیون حلقه ، یک مضراب فنر و یک مولد پوسته منحصر به فرد است که EMS و Erica Synths آن را ذوزنقه می نامند. هر دو دارای بلندگوهای داخلی ، یک VU متر مکانیکی و یک جوی استیک قابل تنظیم برای کنترل دستی پارامترها هستند.

باز هم ، با وجود بسیاری از موارد مشترک ، اگر قبول کنید که این یک کلون مستقیم است ، شما بخشیده می شوید. اما SYNTRX برخی از ویژگی های قابل توجه را اضافه می کند. اول ، امکانات مدرن مانند ایستگاه از پیش تنظیم و پشتیبانی از MIDI. اما Erica Synths یک حلقه بازخورد به Reverb اضافه کرد و یک نمونه و طرح نگه دارد. همچنین چند گزینه دیگر برای نحوه کار اسیلاتورها و مولد پاکت پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال ، اسیلاتور یک و دو می توانند برای صداهای آسان هماهنگ هماهنگ شوند ، یا می توانید ردیابی کلید را در اسیلاتور سه خاموش کنید تا LFO سازگارتر داشته باشید. همچنین یک سوئیچ نوسان ساز سه اکتاوی برای افزایش برد آن وجود دارد.

به نظر می رسد این یک تغییر جزئی باشد ، اما آنها به SYNTRX پالت صدای بسیار گسترده تری می دهند. و گرچه من یک Synthi A اصلی ندارم که بتوانم آن را مقایسه کنم ، اما براساس ویدیوهای آزمایشی که تماشا کرده ام ، SYNTRX کمی ساینده تر است. نه اینکه نمی توانید لبه های ناصاف آن را صاف کنید ، اما قطعاً در مورد بیس غول پیکر ، پدهای اندکی آتونال و بلوک های علمی تخیلی ، قوی ترین است.

به طور خاص ، صدای باس بسیار زیاد است. افسرده حتی – گاهی اوقات به نظر می رسد که ساز در شرف انفجار است. اشباع بیش از حد فیلتر کاملاً خارق العاده است و اسیلاتورها هنگام ترکیب با یکدیگر غنی به نظر می رسند. حتی زنجیره مد انگشتر نیز به طرز شگفت انگیزی موسیقیایی است. مدولاسیون حلقه شهرت آتونال دارد و من اغلب آن را در مقایسه با زنگ شکسته کلیسا شنیده ام. قطعاً می توانید مدار حلقه SYNTRX را در این مناطق اجرا کنید ، اما استخراج صداهای قابل استفاده از آن بسیار آسانتر از آن است که انتظار دارید.

ترنس اوبراین / Engadget

در مورد طنین بهار نیز همین طور است. به طور کلی ، من به طنین بهار اهمیتی نمی دهم. این یک اثر کاملاً خوب است اگر به درستی به کار گرفته شود ، اما طنین ضعیف فنر است (و وجود دارد) زیاد طنین انداز بهار بد آنجا) به نظر می رسد دو بعدی و مانند یک اسباب بازی است. از طرف دیگر ، این غنی است – تقریباً یک ابزار مستقل. می توانید به کنار SYNTRX برخورد کرده و صدای صدای صدای بهار واقعی را در اطراف بشنوید. و اگر بازخورد دریافت کنید ، ناله و زوزه بیگانگان را ایجاد می کند.

به نظر می رسد تنها شکایت من این است که مرز بین ترکیب بسیار خوب و غیر قابل عبور از طنین انداز نازک است و ممکن است دو نوسانگر اصلی کمی منفردتر به نظر برسند. آنها از اثرات خارجی بهره مند می شوند ، اما صادقانه بگویم ، اکثر سینتی سایزرها با برخی اثرات بهتر هستند.

SYNTRX فراتر از یک سینت سایزر است. استفاده از آن هم به عنوان میکسر اضافی و هم به عنوان پردازنده افکت امکان پذیر است. می توانید صدای خود را از طریق مدولاتور حلقه پخش کنید تا از Dalek تقلید کند یا دستگاه درام را از طریق فیلتر اجرا کنید. و در واقع سه فیلتر وجود دارد: یک فیلتر کنترل شده با ولتاژ کم عبور و یک جفت فیلتر خروجی در هر کانال صدا در آخرین لحظه. اگرچه شما به طور قطع می توانید از SYNTRX به صورت استریو استفاده کنید ، من بیشتر از خروجی دوم برای فیلتر کردن و تغییر مسیر ابزار دوم به عنوان دستگاه درام استفاده می کردم.

از آنجا که SYNTRX بلندگوهای داخلی دارد ، کاملاً مستقل است. از لحاظ تئوری ، شما فقط می توانید با SYNTRX بدوید و نه چیز دیگری. یا دو ابزار را به ورودی های پشت (مثلاً یک ماشین درام و یک سینت سایزر دوم) متصل کرده و از آنها به طور همزمان به عنوان میکسر و تقویت کننده برای تنظیم دقیق تر استفاده کنید. بلندگوها نیز کاملا مناسب هستند. آنها پایین ترین میزان خردکنندگی توانایی SYNTRX را ندارند ، اما بسیار قوی و واضح هستند – کمی بهتر از آنچه در یک بلندگوی هوشمند کوچک پیدا می کنید. بنابراین ، قطعاً از کیفیت استودیویی برخوردار نیست و آنها با یک درامر زنده روبرو نخواهند شد ، اما احتمالاً می توانید با اعتماد به آنها به عنوان عجیب ترین اتوبوس مترو در جهان از این امر دور شوید.

جوی استیک در پایین نیز قابل توجه است ، زیرا دنیایی از امکانات را برای دستکاری صدا ایجاد می کند. می توانید چندین پارامتر را روی هر محور تنظیم کنید و سپس حساسیت آنها را به طور مستقل شماره گیری کنید. همچنین می توانید با فشار دادن رمزگذار جهت یابی سمت چپ به جای راست (که فقط یک اتصال 100 درصد قوی ایجاد می کند) ، اتصالات ماتریس را با افزایش 25 ، 50 و 75 درصدی تضعیف کنید. این بدان معنی است که شما می توانید هم فرکانس فیلتر و هم میرایی محور X را تنظیم کنید ، اما هنگام عبور از کل طیف فرکانس ، تغییرات کوچک کنترل شده در طول یادداشت داشته باشید.


منبع: shose-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>