زدن کتاب ها: چگونه آزمایشگاه های بل جنبش هنری چند رسانه ای را راه اندازی کردند


ساخت یک اثر هنری توسط W. Patrick McCray

مطبوعات MIT

کپی رایت © 2020 W. پاتریک مک کری کلیه حقوق محفوظ است. متن زیر از مجدداً چاپ شده است ساختن هنر: چگونه مهندسان و هنرمندان جنگ سرد فرهنگ خلاق جدیدی ایجاد کردند توسط دبلیو پاتریک مک کری. با مجوز MIT Press دوباره چاپ شد.


مانند بسیاری از مهندسین برق جوان ، به ویژه کسانی که آموزش پیشرفته از مدارس نخبگان دارند ، [Billy] شبدر هنگام فارغ التحصیلی طیف وسیعی از گزینه ها را در اختیار داشت. ریتون ، RCA و موسسه تحقیقاتی استنفورد به او مشاغل پردرآمد پیشنهاد دادند ، اما او تصمیم گرفت در بخش تحقیقات ارتباطات در آزمایشگاه بل در موری هیل ، نیوجرسی شغلی بگیرد. یکی از عوامل تصمیم او فرصت همکاری با محققان قدیمی بود که علایق تحقیقاتی او را در اختیار داشتند. این واقعیت که آزمایشگاه های بل شاید بهترین آزمایشگاه تحقیقات صنعتی در جهان بود ، هیچ لطمه ای نزد.

مدتها قبل از ورود شبدر به آزمایشگاههای بلز ، این سازمان منبعی برای نوآوری در فن آوری شد. از حدود 14000 نفری که وی با آنها کار کرده است ، فقط حدود 5 درصد آنها به طور رسمی در تحقیقات اساسی مشغول به کار بوده اند – بیشتر فعالیت های آزمایشگاه معطوف به بهبود تدریجی محصولات و سیستم های موجود بوده است – اما اینها از با استعدادترین محققان در جهان هستند. کشور. سلسله مراتب در بین تکنسین ها ، مهندسان و دانشمندان ، دانشجویان دکترا را در رأس قرار می دهد (معمولاً به عنوان اعضای کادر فنی تعریف می شوند). یک مهندس برق که در دهه 1960 در آزمایشگاه های بل کار می کرد ، یادآوری می کند که تاسیسات موری هیل “پالت صداها ، بوها و تجربیات” فریبنده را فراهم می کند. گفتگوها به راهروها و اتاق های ناهارخوری ریخت ، زیرا آزمایشگاه ها بوی زنجیرهای جوش داده شده را می تاباند و درخشش سبز اسیلوسکوپ ها فضای تاریک را روشن می کند. وی به یاد می آورد: “همه” ، به نظر می رسید در راه کشف جدید عجله دارند.

هنگامی که شبدر موقعیت جدید خود را در سال 1958 آغاز کرد ، رئیس او جان آر پیرس بود ، که از قبل به عنوان مهندس و رئیس تحقیقات افسانه ای بود. در طول جنگ جهانی دوم ، پیرس با لابی شرکت خود را به تصویب دستگاهی به نام “لوله موج سفر”. با کمی اعوجاج ، تقویت قدرتمند سیگنالهای مایکروویو را مجاز می داند. تحقیقات خیره کننده و لابی های موثر پیرس به ترغیب آمریکایی تلفون و تلگراف ، شرکت مادر آزمایشگاه های بل ، برای سرمایه گذاری در یک سیستم ارتباطی جدید در سراسر قاره کمک کرد. در دهه 1950 ، AT&T با برج های رله مایکروویو مناظر طبیعی را پر کرد و پیرس ، که عمدتاً یک چشم انداز بود ، مقالاتی را درباره “رله های زمینی مداری” در آینده نوشت که ارتباط جهانی را بیشتر تسهیل می کند. وکالت پیرس با پرتاب چندین ماهواره ارتباطی به پایان رسید و وی مهندسین آزمایشگاه های بل را که به ساخت و بهره برداری از آنها کمک می کردند ، نظارت کرد.

Frank J. Raspberry

بایگانی خانواده مالینا

مانند [Frank J.] منافع پیرس و مالینا و کلوور بسیار فراتر از مهندسی بود. این شامل نوشتن داستان های علمی تخیلی با نام مستعار JJ Coupling و ساخت موسیقی تجربی است. پیرس تحمل قابل توجهی در برابر تلاش های كلوور در زمینه هنر و فن آوری نشان داد ، و این را به عنوان فعالیتی می دانست كه می تواند به نفع مهندسان و هنرمندان باشد. همچنین شخص متقاعد به پیرس می شود که حمایت از چنین تلاشی میان رشته ای کاری است که یک سازمان مشهور بین المللی مانند آزمایشگاه های بل باید انجام دهد. در دهه 1960 ، با پشتوانه سود AT&T ، این آزمایشگاه از گروه کوچکی از هنرمندان محلی مانند Nam June Pike ، James Tenny ، Lillian Schwartz و Stan Van DerBick حمایت کرد.

بسیاری از ابزارها و وسایلی که روزانه و مهندسان همکارش از آنها استفاده می کردند ، بعداً جذب جنبش هنر و فناوری شدند. اینها شامل لیزرها – یک زمینه جدید بارور برای تحصیل در آزمایشگاه های بل که Klüver به آن می پیوندد – و همچنین میکروالکترونیک ، تلویزیون و سیستم های ویدئویی تولید شده توسط کامپیوتر ، سیگنالینگ بی سیم و حتی فناوری ساخت مورد استفاده برای ساخت ماهواره های ارتباطی بادی. شبدر به یاد می آورد: “من در پالت خود رنگ هایی داشتم که هیچ کس دیگری در نیویورک نداشت.” من آزمایشگاه های بل را در دسترس داشتم. “

به عنوان بخشی از AT&T ، بیشتر تحقیقات آزمایشگاه های بل در زمینه فناوری ارتباطات متمرکز بوده است. اما کارمندان و مدیران آزمایشگاه این امر را چنان گسترده تفسیر کردند که فهرست کردن مناطقی که محققان آزمایشگاه بل در آن دخیل نبودند آسان تر بود. .

سودآوری جنگ سرد AT&T این امنیت را برای مهندسان فراهم کرده است که به دنبال فرصت هایی در مناطق باطنی هستند که بازده تجاری فوری دریافت نکرده اند یا مواردی که به نظر می رسد کمی مربوط به مهندسی به خودی خود باشد. به عنوان مثال ، آزمایشگاه های بل Arno Alan Penzias و Robert Woodrow Wilson ، دو ستاره شناس رادیویی که به اشعه مایکروویو علاقه مند هستند ، استخدام می شوند. در سال 1964 ، آنها شروع به آزمایش آنتن مخصوص طراحی شده در مرکز تحقیقاتی بل در هولدمل ، نیوجرسی کردند. در ابتدا برای ضبط امواج رادیویی از ماهواره های ارتباطی غیر فعال ساخته شده است ، Penzias و Wilson استاتیک ضعیف ، که در سال 1964 کشف شد ، به 13.7 میلیارد سال تابش زمینه انفجار بزرگ تعبیر شد. ویلسون و پنزیاس جایزه نوبل فیزیک سال 1978 را به دلیل کشف بی رویه ، کشفی که تا حدی توسط تحمل مجاز است و حتی تشویق آزمایشگاه های بل از فعالیت های تحقیقاتی که به نظر می رسد هیچ ارتباطی با تلفن ندارند ، به اشتراک می گذارند.

فضا - تمشک 1965

بایگانی خانواده مالینا

در سال 1965 ، پیرس مقاله ای برای پلیبوی نوشت که به خوانندگان این مجله در مورد چگونگی استفاده محققان از رایانه برای انجام کارهایی غیر از حل معادلات یا مقایسه داده ها می گوید. با تمرکز بر حملات تجربی همکاران هنری و موسیقی خود ، پیرس (با Clover اطلاعات اساسی را ارائه داد) “پرتره ماشین به عنوان یک هنرمند جوان” را ارائه داد. پیرس خودش چندین سال بود که با مهندس همکار ماکس متیوز موسیقی رایانه ای می ساخت. متیوس ، که آزمایشگاه تحقیقات صوتی و رفتاری را اداره می کرد ، همچنین به برنامه رایانه ای IBM کمک کرده بود که آهنگ “Daisy Bell (دوچرخه ساخته شده برای دو نفر)” را بخواند (این ترکیب بعدا در فیلم استنلی کوبریک ظاهر شد). 2001: ادیسه فضایی هنگامی که HAL 9000 ، کامپیوتر قتل ، با کمال تأسف این ملودی را در حالی که غیر فعال است پخش می کند). آزمایشگاه های بل به دلیل کاربردهای بالقوه آن در سنتز گفتار الکترونیکی ، اگر مورد تشویق قرار نگیرند ، این کار را تحمل می کنند ، موضوعی که هر شرکت ارتباطی را به خود علاقه مند می کند.

یکی از جالب ترین حکایات اشتراك پیرس با خوانندگان Playboy ، آزمایشی است كه مایكل نول ، یكی از محققان بل ، اخیراً آن را انجام داده است. نول با استفاده از رایانه و پلاتر میکرو فیلم تصویری کاملاً مشابه با نقاشی “ترکیب با خطوط” ساخته پیترو موندریان در سال 1917 خلق کرد. سپس نول از کارکنان آزمایشگاه های بل خواست که بین نسخه اصلی و نسخه آن تفاوت قائل شوند. فقط 28 درصد موندریان را به درستی شناسایی کردند و بعداً وقتی از آنها س questionال شد ، تقریباً 60 درصد گفتند که تصویر رایانه ای Noll را ترجیح می دهند (که بعداً در مسابقه ای با حمایت مالی مجله برنده جایزه اول شد. کامپیوتر و اتوماسیون) با این وجود ، پیرس اعتراف کرد که احساس می کند مجبور است از او بپرسد ، “جالب است ، اما واقعیت دارد هنر؟ “

هنرمند ویدئویی ، نام جون پایک ، که وقت خود را در آزمایشگاه های بل به عنوان یک رزیدنت می گذراند ، قبلاً جواب خود را دریافت کرده است: “اگر از نتیجه تعجب کنید ،” بعداً به یک مصاحبه کننده گفت ، “سپس دستگاه آهنگ را ساخت. پایک و شبدر قبلاً آشنا بودند. این هنرمند کره الاصل حتی Sonata quasi una fantasia را برای بیلی شبدر آماده کرده بود ، نوعی مقاله که در آن “برخی از ایده ها و تخیل های آرمانشهر یا کمتر آرمانشهر” را ارائه داده است. پایک با اشاره به تحقیقات حرفه ای خود Klüver پرسید: “آیا لیزر ، به اصطلاح پیشرفت در الکترونیک [sic]، برای دستیابی به موفقیت در هنر؟ پس از اشاره به اینکه “یک روز ، هر ابرو بالا یک شماره تلفن لیزر خواهد داشت” ، “که” به ما امکان می دهد بی سیم و به طور همزمان با همه ارتباط برقرار کنیم “، پیک به دوست خود توصیه کرد” لعنتی! “

شبدر با الهام از مکالمات خود با پایک و سایر هنرمندان ، به پیرس توصیه کرد که رایانه ها ، لیزرها و مواردی از این دست مانند “یک رنگ جدید باشکوه” هستند. در قضاوت درباره آنچه رایانه ها و برنامه نویسان آنها تولید می كنند ، باید منتظر بمانند تا “استانداردهای از پیش تعیین شده برای آنچه ما هنر می دانیم” برای انطباق مناسب وقت داشته باشد. در حال حاضر ، شبدر پیشنهاد می کند که “بهترین تعریف از آنچه هنر است در آثار مارسل دوشان نهفته است: انسان را هنرمند می نامند. او شیئی را می سازد که آنرا هنر می نامد. دیگران می آیند و می بینند و توافق می کنند که شی the هنری است. بی علاقگی شبدر برای ترسیم “هنر” از “فناوری” – یا قضاوت درباره هنر خوب از بد – در استراتژی EAT مبنی بر نادیده گرفتن قضاوت های زیبایی شناختی در حمایت از خود فرایند همکاری ، نقش اساسی پیدا خواهد کرد.

شبدر بعد از شروع کار در آزمایشگاه های بل همچنان به زندگی اجتماعی فناوری و شکاف فرهنگی فرضی بین هنرمندان و مهندسان فکر می کرد. مانند بسیاری از افراد تحصیل کرده ، شبدر نیز بحث های ناشی از دو فرهنگ Snow را دنبال کرد. شبدر یادآوری می کند: “من خیلی شدید به او واکنش نشان دادم ،” من احساس نمی کردم او حق دارد جامعه را به دو فرهنگ جداگانه تقسیم کند. “با این وجود ، یک جنبه مهم از تشخیص اسنو به شدت مورد توجه مهندس قرار گرفت:” این خواست او بود اقدامی برای پر کردن شکافی که من ناخودآگاه با آن موافقت کردم. ”برای Clover ، این ارتباط مستقیمی با صحنه هنر معاصر پیرامون او شد.


منبع: shose-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>