شاید اگر بدانید که با تغییر هر کدام از جوی استیک های روی رادیو کنترل و هر یک از توابع تراتل ، Yaw، پیچ و رول چه تغییری در گردش موتور ها ایجاد می شود، بهتر بتوانید لمسی از مفهوم آنها داشته باشید. محیطی که قصد پرواز در آن را دارید به دقت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچکس در معرض خطر تجربه کم شما قرار ندارد. کواد کوپترها یا پرنده های بدون سرنشین دستگاههایی هستند که امروزه در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. به شکلی که یکی از خودروها که از مسیر خارج شده بود، توانست در این شیب با گردش فرمان و استفاده از همه ظرفیت تراتل دوباره به مسیر بازگردد. یکی از فاکتورهای مهم برای یادگیری مهارت های عملی در هر زمینه ای صبر و صرف زمان آزاد است. یکی از تمرین های اساسی و مهم برای یادگیری و آموزش پرواز کوادکوپتر بلند کردن پرنده و نگه داشتن آن در یک موقعیت ثابت در آسمان است. یکی از نکاتی که در هنگام پرواز باید به آن توجه داشته باشید محدوده کنترلی ترانسمیتر شماست. پرنده را به پرواز در بیاورید و به سمت چپ و راست حرکت داده و عقب و جلو کنید.

سازنده ی پرنده تمام نکات مهم در مورد آن را به خوبی در دفترچه ذکر کرده بنابراین اکیداً توصیه میکنیم که از این کار غافل نشوید . در تکنولوژی جدید سنسور دریچه گاز جای خود را به دریچه گاز برقی در خودروهای امروزی داده است و این سنسور از روی دریچه گاز حذف شده است. سنسور دریچه گاز یکی از عوامل تنظیم پاشش سوخت انژکتورها است. مثل سنسور اکسیژن، سنسور درجه حرارت مایع خنک کننده و … در مرحله بعد باید از شارژ شدن باتری کوادکوپتر اطمینان حاصل کنید، اکیداً توصیه می کنیم که فقط از شارژر و باطری همراه دستگاه استفاده کنید. در مرحله بعد باید سعی کنید یک الگوی ذهنی در آسمان نصب کنید و کوادکوپتر را روی آن حرکت دهید. هنگامی که اصول اولیه را درک کنید بسیار بسیار راحت تر خواهید توانست در هنگام بروز مشکلات در هنگام کار از آنها استفاده کرده و مشکل خود را رفع کنید. اول اینکه تعداد زیادی دستورالعمل در سایت ها موجود است که تایمینگ موتور را مرتبط با قطب ها یا مگنت ها کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پراید به عنوان خودرویی که پایه و اساس طراحی ساختار آن به مزدا برمیگردد، قابلیت تقویتپذیری بالایی دارد و از آنجایی که خودرویی ارزان و در دسترس عموم مردم است، به گزینهای محبوب جهت تقویت و تیونینگ توسط بسیاری از علاقهمندان بدل شده است. گارمین تاکنون بیش از 800 نسخه از این سیستم را تولید کرده است که 200 مورد از آنها روی M600 نصب میشود. در ادامه این آموزش فرض میکنیم که شما یکی از مدلهای کوادکوپتر یا مولتی روتور را در اختیار دارید تا بتوانید بهتر برای آموزش پرواز از آن استفاده کنید. در تصویر زیر میتوانید نحوه چرخش موتورها را با توجه به تغییر جوی استیک ها مشاهده کنید. فرق اساسی ایحاد شده این بود که با این روش کنترل جریان موتور بود که بصورت خطی تغییر میکرد و حالت های پرشی طرح قبل را نداشت ، اما مسائلی مانند تلفات بیش از حد همچنان خود نمائی میکرد. در حال حاضر با دستورات ابتدایی و اساسی کنترل پرواز در آسمان آشنایی پیدا کرده اید.

در مقابل برای عقب و جلو بردن کوادکوپتر و استفاده از جو استیک سمت راست و فعال کردن تابع پیچ موتورهای جلویی سریعتر از موتورهای عقبی میچرخند تا پرنده به صورت افقی به سمت جلو حرکت کند همین امر در مورد عقب رفتن و چپ و راست رفتن نیز صادق است. با حرکت جوی استیک در جهت مثبت محور کواد کوپتر به سمت بالا حرکت کرده و ارتفاع می گیرد و با حرکت جوی استیک سمت چپ به سمت منفی محور y ارتفاع پرنده کم میشود. ممکن است این کار در ابتدا کمی ساده به نظر برسد اما زمانی که بخواهید بعد از تغییر جهت پرنده در آسمان به سمت راست و چپ را به جلو حرکت کنید متوجه می شوید که این کار چندان هم ساده نیست چون دقیقاً دستورات چپ و راست شما روی پرنده اجرا نخواهد شد. البته بعضی از کوادکوپترها دارای مد هدلس هستند که با فعالسازی آن دستورات رول مستقل از جهت سر پرنده به صورت دقیق اجرا میشود. البته برخی از کوادکوپترها دارای مد حفظ ارتفاع هستند، اما بهتر است این مد را فعال نکنید تا خودتان به صورت دستی پرنده را در موقعیت ثابت در آسمان نگه دارید، چون این تمرین برای آموزش بسیار مهم است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت قیمت تراتل ۴۰۵.