[ad_1]

بی کربناتاسیون DB راه آهن منطقه ای و محلی

علاوه بر عنصر حمل و نقل ، Deutsche Bahn همچنین به دنبال توسعه و آزمایش زیرساخت های قطارهای هیدروژنی است. به همین منظور ، یکی از امکانات نگهداری خود را مقاوم سازی می کند تا به عنوان ایستگاه شارژ و نگهداری قطار باشد.

این شرکت قصد دارد هیدروژن را با الکترولیز و با استفاده از برق برای جداسازی آب به اکسیژن و هیدروژن ، ایجاد کند. اگرچه این فرآیند کاملاً سبز است (بستگی به منبع تغذیه دارد) اما در مقایسه با فناوری مدرن BEV (وسیله الکتریکی باتری) بسیار ناکارآمد است. حمل و ذخیره هیدروژن نیز گران است.

با این وجود قطارهای هیدروژنی با موفقیت آزمایش شده و به سرعت در برخی از مناطق اروپا شتاب می گیرند. آلستروم در حال حاضر خدمات تجاری را برای سفر با قطار هیدروژنی در اتریش انجام می دهد و آزمایشاتی را با موفقیت در هلند انجام داده است. علاوه بر این ، قطارهای هیدروژنی Coradia iLint آلستوم آزمایش های آلمان را با موفقیت به پایان رسانده اند و از سال 2018 در آلمان در خدمات مسافرتی هستند.

با این حال ، تلاش ها در سال 2024 یک معامله بزرگتر است ، زیرا DB یک حامل ملی است و یک آزمایش موفقیت آمیز کلید برنامه های خنثی آن از کربن است. این شرکت گفت ، در حال حاضر 1300 قطار دیزلی با سرویس منطقه ای سرویس دهی می کند و 40 درصد شبکه ریلی 33000 کیلومتری برق ندارد. سابینا ژسکه ، عضو هیئت مدیره DB ، گفت: “ما باید مصرف سوخت فسیلی را به صفر برسانیم.” “فقط در این صورت است كه DB می تواند تا سال 2050 از نظر آب و هوا خنثی باشد. تا آن زمان ، ما یك قطار دیزلی دیگر در ناوگان خود نخواهیم داشت.”

[ad_2]

منبع: shose-news.ir