در تعبیر و تفسیر مجمع البیان و المیزان از مدل عملکرد یوسف برعلیه السلام اینگونه یاد می شود:وقتی قحط سالی آغاز شد؛حضرت یوسف در سال اوّل،گندم را کلیدی طلا و نقره،در سال دوم،گندم را در علیه جواهر و زیورآلات،در سال سوم،گندم را مهم چهارپایان،در سال چهارم،گندم را در مقابل برده ها،در سال پنجم،گندم را اهمیت منزل ها،در سال ششم،گندم را دارای مزارع و در سال هفتم،گندم را اهمیت برده گرفتن خود مردمان معامله نمود.وقتی سال هفتم به انتها رسید،به پادشاه مصر گفت:همه ی مردم و سرمایه هایشان در اختیار من است،ولی خداوند را شاهد می گیرم و تو نیز گواه باش،که همه ی مردمان را آزاد و همگی ی اموال آن‌ها را برمی گردانم و کاخ و تخت و خاتم(مهر وانگشتر)ترا نیز پس می دهم.حکومت به جهت من وسیله ی نجات مردمان بود،نه چیز دیگر،تو اهمیت آن‌ها به عدالت خلق و خوی کن. اسم حضرت یوسف مقابل السلام ۲۷ بار در قرآن آمده است، و دوازدهمین سوره آن، به نام سوره یوسف می باشد که ۱۱۱ آیه دارااست و از آغاز تا آخر آن پیرامون سرگذشت یوسف علیه السلام می باشد. امیرخانی از شروع تدریس مجازی داستاننویسی بوسیله سازمان تاریخ و ادبیات خبر اعطا کرد و گفت: امروز آموزش مجازی در مرحله ابتدایی آغاز شده که امیدواریم اساسی دقت به مسئله پاداش سال بعد از آن که خرمشهر است، این رخداد ادامهدار باشد. یوسف، 45: «و یکى از آن دو که نجات یافته بود- و بعد از مدّتى به خاطرش آمد- گفت: «من تأویل آن را به شما خبر مى دهم مرا (به سراغ آن جوان زندانى) بفرستید! اتفاقا یکی از دیگر از ایراداتی که به این سکانس وارد می نمایند دیالوگ زلیخا است که به یوسف(ع) میگوید: «من میخواهم خودم را در اختیار تو بگذارم»، چرا که زلیخا یوسف را برای خودش میخواست نه این که بخواهد خود را در اختیار یوسف قرار دهد؟ جالب همین که مسوولان سیما فیلم که خود از عوامل صدا و سیما بودند، مانع دروغگوییهای ایشان نشدند. کاروانیان زمانی به مصر رسیدند، میخواستند هر چه زودتر خویش را از فکر یوسف (علیهالسلام) سهل وآسان کنند. به جهت پیشگیری از نزاع، او را در مصر در صندوقی از مرمر، در نیل به خاک سپردند. آوازه ی عدالت عزیز مصر به مردمان کنعان نیز رسیده بود. در عصر بیآبیِ مصر، کنعان هم در گیر قحطی شد. در صورتی که از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید دیتاها بیشتری در مورد فروش بیمه لطفا از صفحه ما بخواهید.

ایندکسر